sarı boru

Geçtiğimiz yaz Marmaris çevresinde, Bencik Koyu, Emelsayın koyu, Bozburun gibi yerlerde yaptığımız tekne gezisinde bol bol şnorkelle dolaştım. Hatta bu tekne gezisine çıkış amacımın sadece şnorkel olduğunu söyleyebilirim. Arzu ediyordum ki çeşitli deniz yaratıkları göreyim, onların fotoğraflarını çekeyim, onlarla hoşça vakit geçireyim. Evet, hoşça vakit geçirdim, birlikte en çok hoşça vakit geçirdiğim yaratık işte bu sarı boru yaratığı. Çünkü her yer bu sarı boru yaratıklarıyla dolu.



Bu sarı borunun bir sünger mi, bir mercan mı, bir kurt mu, yoksa hidra gibisinden familyasını tam ifade edemiyeceğim bir yaratık mı olduğunu bilemiyorum. Fekat her bir borusal oluşumun tepesindeki delikten bir nevi dolaşım gerçekleştiğini tahmin edebiliyorum.





Aşağıdaki sarı boru öbeğinin üzerine bir deniz hıyarı tutunmuş. Onun altındakinin arasına da balık saklanmış. Her yerde değil ama koylardan sadece birinde bu boruların üzerinde minik minareler tırmanmış halde duruyorlar idi ve ben yaklaşıp elimi melimi uzatınca kendilerini aşağı atıveriyorlar idi.




1 comment:

Duygu said...

Galiba tunikat (tunicate) bu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tunicate