ateşböceği ercan



Ateşböceği tabi ki karanlıkta ışıldayan bir heyvan. Fakat karanlıkta fotoğraf çekmek kolay olmadığı gibi karanlıkta fotoğraf çekmeyi kolaylaştıran flaş aparatını kullanıp ortamı aydınlatınca ateşböceğinin ışıltısının fotoğrafını çekmek de bir o kadar zor. Velhasıl gece eve girerken kapıda denk geldiğim bu ateşböceğini ancak bu kadar fotoğraflayabildim.



Yalnız, benim bildiğim ateşböceği uçan bir yaratıktır. Bu ise bildiğin tespih böceği be. Ya da adına toptan ateşböceği desek de belki birden fazla kıçından ışık çıkaran böcek türü vardır ha? Kim bilir?..



Evet, itiraf ediyorum, bilim uğruna, uçması gerektiği halde uçamayan bir ateşböceğinin ateşli yerlerini belgeleyebilmek uğruna, durduğu yerde duran gariban bu böceği bir çıbıkla ters çevirdim. İtiraf ediyorum, ilk gördüğümde üç karın bölütü ışıldayan hayvancağızın korkudan ışık kaynağı azaldı, iki bölütü parlar hale geldi. Ama vallahi hepsi o kadar, fotoğrafladıktan sonra aynı çıbıkla tekrar düz çevirdiğim heyvancağız ertesi gece tam da bıraktığım yerde ışıldamaya devam ediyordu. Hem de üç bölütüyle birden!

1 comment:

Unknown said...

Gercekten ilginc, cunku bizim buradakiler ucuyor, hem de kara isnek kadar. Ne alaka diyeceksin, "o" yorum gorunce dayanamadim yazdim :-)