yavru danaburnu havuz keyfi yapıyor



Geçen gün havuzda yüzerken havuzun durgun yüzeyinde yürüyen sinekler mi görmedim, akşam üzeri alçalıp bir an suya dokunup su içen (ya da belki sinek avlayan) yarasalar mı görmedim, kenardaki mazgallara konup su içen (ya da kimbilir naapan) eşşek arıları mı görmedim, neler gördüm neler. Ama en acaibi (ya da elimde fotoğraf makinesi varken denk geldiğim) bu koca kafalı minik böcek oldu. Evvela kendisini kurtarmak için (ya da fotoğrafını çekmek için) hamle ettim, fekat suyun üstünde gayet keyifli bir şekilde zıpladığını görünce havuzu enine katettiği süre zarfında kendisine eşlik etmekte sakınca görmedim. Şu anda fotoğrafı büyütüp baktığımda ise görüyorum ki bu koca kafalı minik hayvan, koca kafalı kocaman bir hayvan olan danaburnu'nun minik hali imiş. Danaburnu'nun büyük halini gören var mı bilmiyorum, kendisi ziyadesiyle korkunç, ürkünç ve de dehşetengiz bir hayvandır. Şu gördüğünüz dört milimlik böceciğin beş santim olduğunu, kafasının böyle et gibi, hakkatten dananın burnu gibi olduğunu, bacaklarının kalın ve böyle sinek gibi vidi vidi vidi diye değil de kütük gibi, robot gibi hareket ettiğini, ağır abi gibi sizi iplemeyip sağa sola bakındığını düşünün. Hakkatten gorkhunç değil mi?..

No comments: